Monday, July 29, 2013

ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ ၇၅ ႏွစ္စီမံကိန္း အဆင့္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ

တနသၤာရီတိုင္းတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ထားဝယ္ အထူး စီးပြါးေရးဇံု (SEZ) အတြက္ ၇၅ ႏွစ္ စီမံကိန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက ေရးဆြဲထုတ္ျပန္လိုက္ေၾကာင္း ဆင္ဟြာ သတင္းတရပ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းအရ မဟာဗ်ဴဟာ လက္တြဲဖက္ ႏိုင္ငံမ်ားအျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံအျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ပါ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္ တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္မည့္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ တင္ဒါမ်ားကို ေၾကျငာေခၚယူ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းအရ ကာလအသီသီး ၾကာျမင့္မည့္ အဆင့္ ၅ ဆင့္ ခြဲျခားေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ေျမအက်ယ္အဝန္း ၄၄,၈၅၀ ဧက (၁၈,၁၆၄ ဟက္တာ) တြင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု ထားဝယ္ စီးပြါးေရးဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ဗဟို လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးေအးျမင့္ က ေျပာသည္။

အသစ္ ခန္႔အပ္လိုက္ေသာ အလုပ္သမား၊ လူမႈဖူလံုေရး ႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး ဝန္ႀကီးလည္း ျဖစ္သည့္ ဦးေအးျမင့္က ေျပာၾကားရာတြင္ ယခုစီမံကိန္းသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈေရးအရ ထိခိုက္မႈရွိမည့္ မည္သည့္ လုပ္ငန္းကိုမွ် တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ စီမံကိန္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားစီးပြါးေရးလုပ္ငန္း (SME)မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ အထည္ခ်ဳပ္ စက္ရံု၊ သားေရထည္ ပစၥည္းစက္ရံု၊ အစားအစာ၊ ရာဘာ၊ စက္မႈအေျခခံ လယ္ယာ ထြက္ကုန္မ်ား၊ ပရိေဘာဂ စက္ရံု စသည္တို႔ကို ၂,၅၀၀ ဧက အက်ယ္အဝန္းရွိ ေျမေပၚတြင္ ငါးႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယ အဆင့္မွာလည္း ငါးႏွစ္ပင္ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ၿပီး ဧက ၂,၀၀၀ ရွိေျမေပၚတြင္ သံမဏိ၊ ေျမၾသဇာ၊ ေရနံခ်က္ စက္ရံုႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကား စက္ရံုမ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

တတိယ အဆင့္မွာမူ ၁၀ ႏွစ္ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလပ္စတစ္စက္ရံု၊ ဓါတုေဗဒစက္ရံု၊ ေရနံစိမ္းခ်က္စက္ရံုတို႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ စတုတၳ အဆင့္ႏွင့္ ပဥၥမအဆင့္တို႔တြင္မူ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေရး ကုမၸဏီမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ အေျခခံအေဆာက္အဦ စီမံကိန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ျမန္မာ-ထိုင္း အေဝးေျပး လမ္းမ၊ ဓါတ္အားေပး စက္ရံုမ်ား၊ ေရကာတာတို႔အျပင္ လူေနအိမ္ခန္း စီမံကိန္းမ်ားလည္း ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး၊ စက္မႈဇုန္၊ ထုိင္းႏွင့္ တနသၤာရီတိုင္း တို႔ကိုဆက္သြယ္ေပးမည့္ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးတို႔အတြက္ မူေဘာင္ သေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလက ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔ ကနဦးအဆင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ အလံုးစံု ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးႏွင့္ ယင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ လုပ္ငန္း စီမံကိန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးတြဲ ေကာ္မတီတခုကို ဒု-သမၼတ ဦးဉာဏ္ထြန္း၏ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလအတြင္းက ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္အတြင္း ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ထိုင္း-ျမန္မာ အဆင့္ျမင့္ ပူးတြဲေကာ္မတီ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ရန္ အသြားတြင္ ဦးဉာဏ္ထြန္း က ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းႏွင့္အညီ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ တိုက္တြန္း ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား အားလံုး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစေရးႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈ မရွိေစေရးအတြက္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာႏွင့္ စက္ပစၥည္းမ်ား အသံုးျပဳလုပ္ကိုင္သူမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ ေဆာင္ရြက္ေစရန္လည္း ဦးဉာဏ္ထြန္း က တိုက္တြန္းသြားသည္။

ထုိအစည္းအေဝးသို႔ ထုိင္း ဒုတိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္သူ ကစ္တီရတ္ နာရာေနာင္း (Kittiratt Na-Ranong) လည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္မည့္ ပထမ ငါးႏွစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း မူေဘာင္အေပၚ သေဘာတူညီခဲ့သည္။

အဆိုပါ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းအတြင္း အေျခခံအေဆာက္အဦ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ထားဝယ္ စီမံကိန္းရွိရာ ေဒသႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္ျပည္နယ္ ကန္ခ်နပူရီကို ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ အေသးစား ဆိပ္ကမ္းတခု တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သဘာဝဓါတ္ေငြ႔သံုး လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးစက္ရံု တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရေလွာင္ကန္၊ ေျမယာျပဳျပင္ျခင္းႏွင့္ စက္မႈဆုိင္ရာ အေဆာက္အဦမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ ပါဝင္သည္။

ထို အေျခခံ အေဆာက္အဦ စီမံကိန္းတခုထဲပင္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀၀ မွ ၄၀၀ ဘီလီယံ အထိ ကုန္က်ႏိုင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ထိုင္းဘက္က ေျပာသည္။ သို႔ရာတြင္ ပထမ ငါးႏွစ္ စီမံကိန္းအတြင္း တည္ေဆာက္မည့္ အေျခခံအေဆာက္အဦ စီမံကိန္းမွာမူ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၇၆ သန္းသာ ကုန္က်မည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ အစည္းအေဝးအတြင္း သေဘာတူညီခ်က္အရ ထားဝယ္ အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းအတြက္ ကနဦး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေငြအေပၚလည္း သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိခဲ့သည္။ အတိုင္ပင္ခံ ကုမၸဏီမ်ား ေခၚယူေရး၊ စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ၾကား ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးက ရွယ္ယာ အညီအမွ် ပါဝင္ေရးတို႔ကို သေဘာတူညီခဲ့ၾကသည္။ ကနဦး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအျဖစ္ ေဒၚလာ ၃၉၀,၀၀၀ ထည့္ဝင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ထိုေငြတို႔ကို ျမန္မာဘက္မွ ႏိုင္ငံျခား စီးပြါးဆက္ဆံမႈဌာန (FEDA) ႏွင့္ ထိုင္းဘက္မွ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ား စီးပြါးဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္ေရးဌာန (NEDA) တို႔မွတဆင့္ ထည့္ဝင္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းေငြပမာဏမွာ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၁၂ သန္းႏွင့္ ညီမွ်သည္။

စီမံကိန္းအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ လက္တြဲေဖာ္အျဖစ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို ဖိတ္ေခၚခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္တုိ႔ ပါဝင္သည့္ သံုးပြင့္ဆိုင္ အစည္းအေဝးကို ေနာက္ဆက္တြဲအေနႏွင့္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ထိုအစည္းအေဝးမွ အထူးလုပ္ငန္းသံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ (SPV) ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းကို တည္ေထာင္ရန္ အထူးအသားေပး ေဆြးေႏြးခ့ဲၾကသည္။

စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးကို တြန္းတင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ ရွင္နာ၀ပ္ထရာ (Yingluck Shinawatra) သည္ ထားဝယ္ေဒသသို႔ ပထမဆံုး အႀကိမ္အျဖစ္ လာေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့သည္။ စီမံကိန္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါမည္ဟုလည္း သူက ကတိျပဳခဲ့သည္။

ထားဝယ္ေဒသသည္ မဲေခါင္ေဒသႀကီး ေတာင္ဘက္ျခမ္း စီးပြါးေရးစၾကၤ အျဖစ္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
Credit Mizzima

0 comments:

Post a Comment