
လက္ရႇိျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တရားစီရင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမႇ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမ်ား ရႇိေနေသးေၾကာင္း၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုတည္းအေပၚ ပုဒ္မအမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္၍ အေရးယူမႈမ်ား မျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အလားတူ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ -၅၀၅ ႏႇင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းခြင့္ႏႇင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလႇည့္လည္ခြင့္ ဆိုင္ရာ ပုဒ္မ-၁၈ တို႔ျဖင့္ အေရးယူမႈ၊ ေထာင္ခ်မႈမ်ား မ်ားျပားလာသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ပိုမ်ားလာေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုပါသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခ်မ္းေအးသာစံၿမိဳ႕နယ္ ၂၉ လမ္း၊ ၈၄ လမ္းႏႇင့္ ၈၅ လမ္းၾကားရႇိ ကိုင္းတန္းေစ်း တရား၀င္ ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳရန္ ေစ်းသူေစ်းသားမ်ားက ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ထံ ေတာင္းဆိုမႈ ျပဳရာတြင္ ပါ၀င္ပတ္သက္သူ ဦးေအးသိန္း၊ ဦး၀င္းေဆြျမင့္၊ ဦးစိန္ေအာင္၊ ဦးညီညီေက်ာ္၊ ေဒၚနီနီေအာင္၊ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ဦးႏႇင့္ ေဒၚသဲသဲတို႔ကို မႏၲေလးၿမိဳ႕ ခ်မ္းေအးသာစံၿမိဳ႕နယ္ တရား႐ံုးမႇ ဇြန္ ၁၂ ရက္က ေထာင္ဒဏ္ခ်မႇတ္ခဲ့ရာ ဦးေအးသိန္း၊ ဦး၀င္းေဆြျမင့္ႏႇင့္ ဦးစိန္ေအာင္တို႔ကို ၅၀၅(ခ)၊ ပုဒ္မ- ၁၈ တို႔ျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ တစ္ႏႇစ္သံုးလ ခ်မႇတ္ကာ က်န္ေလးဦးအား ေထာင္ဒဏ္သံုးလစီ ခ်မႇတ္ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ယင္းပုဒ္မ ၁၈ ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ တရားစြဲဆို ေထာင္ခ်ခံရသူ ႏႇစ္ဦးမႇာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ဆႏၵျပသူ ဦးသိန္းေအာင္ျမင့္ႏႇင့္ မံုရြာလက္ပံေတာင္းေတာင္ ကာကြယ္ေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႇဴးျဖစ္သူ ဦးျမင့္ေအာင္တို႔ ျဖစ္ၾကၿပီး ဦးသိန္းေအာင္ျမင့္အား ေထာင္ဒဏ္ တစ္လႏႇင့္ ဦးျမင့္ေအာင္အား အလုပ္ၾကမ္းႏႇင့္ ေထာင္ဒဏ္ တစ္ႏႇစ္ ခ်မႇတ္ခဲ့သည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ၂၀၀၇ ခုႏႇစ္ ႏႇစ္ကုန္ပိုင္းက ပုဒ္မ ၅၀၅ နဲ႔ တရားစြဲခဲ့တာေတြ ရႇိတယ္။ တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံေရး တက္ၾကြလႈပ္ရႇား သူေတြကို ဒီပုဒ္မေတြနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ေတြ ခ်ခဲ့တာလည္း ရႇိတယ္။ ႏုိင္ငံေရးအရ စြမ္းေဆာင္ ေနၾကတဲ့ သူေတြကို အဲဒီလိုပုဒ္မေတြနဲ႔ တရားစြဲဆို ေနတာေတြရႇိရင္ ေရရႇည္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြကို ႀကီးမားတဲ့ ထိခိုက္မႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္'' ဟု ၈၈ မ်ိဳးဆက္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏႇင့္ ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမႇ ကိုျပံဳးခ်ဳိက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထစ္ခနဲရႇိ ပုဒ္မ-၁၈နဲ႔ ဆြဲလိုက္၊ ပုဒ္မ-၅၀၅ နဲ႔ဆြဲလိုက္ ဆိုရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မရႇိဘူးဆိုတဲ့ ကိစၥက လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနမႇာပဲ... |
၈၈ မ်ဳိးဆက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏႇင့္ ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမႇ ကိုအံ့ဘြယ္ေက်ာ္မႇ ''ထစ္ခနဲရႇိ ပုဒ္မ-၁၈နဲ႔ ဆြဲလိုက္၊ ပုဒ္မ-၅၀၅ နဲ႔ဆြဲလိုက္ ဆိုရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မရႇိဘူးဆိုတဲ့ ကိစၥက လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနမႇာပဲ'' ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ေထာင္ခ်ခံရသူမ်ားသည္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခု၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုတည္း အေပၚတြင္ ကြဲျပားျခားနားသည့္ ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ အေရးယူ ေထာင္ခ်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းပုဒ္မ်ားျဖင့္ ေထာင္ခ်ခံရသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
''ပုဒ္မ-၅၀၅ တို႔က ႏုိင္ငံေရး ပုဒ္မေတြ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ တရားစြဲ အဖြဲ႕အစည္းက လုပ္ေပးေနတဲ့ ဥပေဒေတြျဖစ္တယ္။ ပုဒ္မ-၁၈ကေတာ့ စီတန္းလႇည့္လည္တာကို အေရးယူခ်င္လို႔ လုပ္ထားတဲ့ဥပေဒ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စီတန္းလႇည့္လည္တာကို အေရးယူတာ မဆန္းေတာ့ဘူး။ တစ္ခုပဲရႇိတယ္။ ၁၈ နဲ႔ အေရးယူၿပီးသားကို ၅၀၅ နဲ႔ အေရးယူသင့္ မယူသင့္ စဥ္းစားရမယ္။ ၅၀၅ (ခ)က ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒ၊ ျပဌာန္းဥပေဒ ေခၚတာေပါ့။ ပုဒ္မ-၁၈ ကေတာ့ အထူးဥပေဒ ေခၚတာေပါ့။ ဥပမာ-ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ ဒါဆိုရင္ စီတန္းလႇည့္လည္တဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ အေရးယူၿပီးရင္ ၅၀၅(ခ)နဲ႔ အေရးယူဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုရယ္၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုတည္း အေပၚမႇာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ပုဒ္မေတြနဲ႔ အေရးယူလို႔ မရဘူး။ ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူရင္ အထူးဥပေဒျဖစ္တဲ့ ပုဒ္မ-၁၈နဲ႔ အေရးယူဖို႔ မလိုဘူး။ အခုဟာ ၅၀၅ ေရာ ပုဒ္မ-၁၈ နဲ႔ေရာ အေရးယူတယ္ ဆိုတာက သက္သက္ညစ္ပတ္တာပဲ'' ဟု လည္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရႇ႕ေန ဦးသန္းစိုး(ထြန္း)က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တရားလႊတ္ေတာ္ေရႇ႕ေန ဦးေရာဘတ္ စန္းေအာင္ကလည္း ''ပုဒ္မ- ၅၀၅ ဆိုတာ အရင္က ၁၉၅၀က က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ ပုဒ္မ-၅ (ည)နဲ႔ သိပ္မျခားပါဘူး။ ပုဒ္မ-၁၈ နဲ႔ ဆိုရင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္လြန္ေနၿပီဗ်ာ။ ပုဒ္မ-၅၀၅ ဆိုေတာ့ အေတာ္ကို ျပင္းလြန္းတယ္။ ပုဒ္မ-၅၀၅ ဆိုတာ အာမခံရဖို႔ သိပ္မလြယ္ဘူး။ အာမခံရဖို႔ သိပ္မလြယ္ဘူး ဆိုေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ေနတဲ့အခ်ိန္မႇာ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ပုဒ္မ-၁၈နဲ႔ေတာင္မႇ အျငင္းပြားမႈေတြ ေပၚေနလို႔၊ ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္မႇာေတာင္ ျပင္ဆင္ျခင္း ဒါမႇမဟုတ္ ဖ်က္သိမ္းျခင္း တခုခု ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အတြက္ ျပည္သူေတြရဲ့ အခြင့္အေရးကို ထိခိုက္ေစမယ့္ ပုဒ္မ-၅၀၅ (ခ) လို ဟာမ်ိဳးကို အခုလို အခ်ိန္မ်ဳိးမႇာ မက်င့္သံုး သင့္ေတာ့ဘူး။ တိုင္းျပည္ရဲ့ အေျခအေနက ဆိုး၀ါးမေနေတာ့ဘူး။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကိုလည္း အေတာ္အသင့္ ေလွ်ာက္လမ္းခဲ့ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မသံုးသင့္ေတာ့ဘူး။ အၾကမ္းမဖက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေလွ်ာက္လႇမ္းေနတဲ့ သူေတြကို အၾကမ္းဖက္တဲ့ သူေတြက ေက်ာ္တက္သြားမႇာ စိုးတယ္။ ဒီႏုိင္ငံေရး သမားေတြ ဆိုတာက ဦးေႏႇာက္ပိုင္းနဲ႔ လုပ္ၾကတာ။ ဦးေႏႇာက္ပိုင္းနဲ႔ လုပ္တဲ့သူေတြ မရႇိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္လာမႇာ စိုးရိမ္တယ္။ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ေတြ မေပၚေပါက္ ေစေရးအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ၅၀၅ နဲ႔ တရားစြဲတဲ့ သူေတြကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေလ်ာ့ခ်ၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈကို ေဖာ္ေဆာင္သင့္တယ္'' ဟု သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Generation Wave မႇ ကိုမိုးေသြးကလည္း ''ၿပီးခဲ့တဲ့လက ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ကိုေ၀မႇဴးသြင္တို႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔သြားခဲ့တယ္။ မသြားခင္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု လုပ္ခဲ့တယ္။ လုပ္တဲ့အင္တာဗ်ဴးမႇာ ေျပာတဲ့စကားေတြက စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစတယ္ဆိုၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၂ ရက္ ၆ လက စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး မံုရြာ အမႇတ္(၁)ရဲစခန္းက ရဲအုပ္ခင္ေဇာ္လတ္က တရားလို လုပ္ၿပီးေတာ့ မံုရြာတရား႐ံုးမႇာ ဦးတိုက္ေလွ်ာက္တယ္။ တရား႐ံုးက လက္ခံၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ-၅၀၅ နဲ႔ ဖမ္း၀ရမ္း ထုတ္တယ္။ လက္ပံေတာင္း အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္မႇာလည္း ဆႏၵျပတာေတြ ရႇိတဲ့အတြက္ ပုဒ္မ-၁၈ နဲ႔ တစ္မ်ိဳး၊ ပုဒ္မ-၅၀၅ နဲ႔ တစ္မ်ိဳး ဆြဲထားတာရႇိတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာတယ္။ အေျပာင္းအလဲလည္း ေျပာေသးတယ္။ အခုဟာက အရင္တုန္းကလိုမ်ိဳး ဒီဗီဘီနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလို႔ အဖမ္းခံရမယ့္ဘ၀ ျပန္ေရာက္ေတာ့ မလားလို႔ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာတယ္'' ဟုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒီဘက္ေခတ္သို႕ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ယင္းဥပေဒမ်ားကို မသံုးသင့္ေတာ့ေၾကာင္း လူ႔အခြင့္အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ား၏ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္ေၾကာင္း ထို႕ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒကို လံုး၀ဖ်က္သိမ္းသင့္ေၾကာင္း ပုဒ္မ-၁၈ သည္ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျပည္သူကို ကူညီရန္ထားသည့္ ဥပေဒျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူကို ကူညီရမည္ျဖစ္ၿပီး ဆႏၵျပရန္ တင္ပါကလည္း အစိုးရက ခြင့္ျပဳရေၾကာင္း ဒီႏိုင္ငံတြင္ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ လိုရင္တစ္မ်ဳိး မလိုရင္ တစ္မ်ဳိး သံုးရန္ထားသည့္ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရႇ႕ေန ဦးႀကီးျမင့္က ဆိုသည္။
တရားစီရင္ေရး အခန္းက႑တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမႇ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမ်ား ရႇိေနေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပကာ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း တရားဥပေဒ စိုးမုိးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီမႇ သိရႇိရသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ပုဒ္မ-၅၀၅၊ ပုဒ္မ ၁၈ တို႔ျဖင့္ အေရးယူမႈမ်ား ေနာက္ကြယ္တြင္ တရားစီရင္ေရးႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္မႇ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ရႇိေနမည္ ဆိုပါကလည္း ယင္းသို႔ မရႇိသင့္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရး ေလ့လာသူမ်ားက အၾကံျပဳၾကသည္။
Credit Eleven









0 comments:
Post a Comment